23 Feb 2012

Jahat,Ke,Kita???

Hari ni tido lewat bgn awal...sblm tidur smlm siap2 mintak dapat bgn awal. Alhamdulillah terbangun awal :) Hari ni mungkin tak sama macam hari semalam dan sebelumnya. Tapi Alhamdulillah, masih dapat rasa udara segar dan masih bernafas atas Izin-NYA. Rasa macam perlu diubah tabiat diri yang agak 'extrem' kt dunia ni. Tapi macam biasa, keadaan sekeliling agak mengewakan. Tapi sampai bila harus terusan begitu???

Semua bergantung pada diri sendiri. Tapi takpe. Kena slow2. Jahat ke aku? Masih lagi macam ni walaupun masih diberi peluang. Jahat ke aku, sentiasa janji tapi tak tepati? kena mecuba cara baru, tapi tak tahu macam mana. Mungkin dengan meninggalkan semua yang ada atau mungkin dengan cara seperti seawal dulu.

Kadang-kadang kalau sentiasa fikir apa yang orang fikir, kita seperti bukan diri kita. Hanya ikut orang dan telunjuk dunia, telunjuk manusia. Api boleh dipadamkan dengan air dan kejahatan itu boleh dipadamkan dengan ikhlas dan doa. Memang susah untuk teruskan. Tapi itulah, setiap perjuangan tak kira apa mesti ada ujian.

Saat ku tak terdaya, baru aku betul2 teringatkan DIA. Tak malukah aku?


p/s: Keluh hati kecil :'(


No comments: