14 Jan 2010

Hari ini buat aku terfikir...

Hari ini hari yang betul-betul buat aku terfikir. Banyak benda yang aku tinggalkan telah aku jumpa kembali. Mungkin ini la hikmah disebalik apa yang berlaku.
Aku redha dengan ketentuan ini walaupun hati agak perit menanggung dugaan ni.

Dengan azam dan semangat baru ni, aku harap hidup aku kembali ceria. Walau apa pun dugaan dan cabaran.

Memang susah nk jumpa orang yang boleh tima kita. Orang yang boleh hidup susah bersama kita. Bila kita senang ramai orang keliling kita. Tapi time susah, sume lari. Sekarang baru aku lebih tahu. Alhamdulillah Tuhan tunjukkan aku apa yang perlu aku lihat. Lihat dengan pandangan hati.

Klu ikutkan hati, mungkin aku akan fikir perempuan tu sumenya sama je. Bila senang je nak ada nga kita. Bila susah, senang2 je tinggalkan kita. Suka ambil kesempatan. Tapi lelaki pun ada juga macam tu.

So disini mungkin terpulang pada individu itu sendiri. Apa pun jadi hidup mesti diteruskan.

Buang yang keruh ambil yang jernih. Buka lembaran baru dan tutup buku yang lama. Capai cita-cita dan impian. InsyaALLAH, Tuhan akan tolong hambanya yang teraniaya dan juga yang sentiasa igt pada-Nya...Wallahua'lam...

No comments: