4 Feb 2011

kontrak.hidup

bila bgn je dari tdo yg lena...alamak! terlewat nk p keje...alamak! hujan, abes kain aku jemur...alamak! itu alamak ini...tp satu yg kita jarang fikir...bila tdo tp tak bgn2...

so far mmg still bgn la kan. tp sekiranya TAK!???...mkin dh berada di alam lain. tp mungkin Tuhan masih nak aku fikir tentang hal itu. byk perkara yg aku dh lalai. ttp aku masih cuba utk perbaiki diri.

aku kije ade kontrak. tp bila performance ok sume jadi tetap. tp Tuhan bagi aku kontrak hidup. FREE OF CHARGE...xde access fee xde commitment fee dan sume2 fee pun xde. segala mcm yg ade kt badan aku, apa yg aku lihat rasa sumenya free. Yg Tuhan nak hanya satu. jadi khalifah di muka bumi ni dan jalankan syariat yg sepatutnya.

mkin kita sume sdr akan hal itu tp kudrat utk teruskan apa yg telah diwariskan kepada Nabi2 aka Messenger yg beratus ribu sebelum ni tiada. tp Tuhan tak membebankan kita utk igt sumenya. hanya 25 org saje. syukur juga kita jadi umat Nabi akhir zaman dan terakhir iaitu Junjungan Besar kita Nabi Muhammad S.A.W...sehingga ke akhir hayat baginda pun masih lagi igt akan umatnya...Ummati! Ummati! Ummati! (umatku)...tp kita jarang sekali nk berselawat ke ats baginda bila saje namanya disebut.

sakit nk mati tu bgai ditusuk 300 pedang. tp aku tercucuk jarum pun terasa bisa dan ngilunya. mcm mana ye. mkin senang lalai sbb hiburan. tp takkan nk jadi mcm ummat nabi2 yg seblm kita. dihancurkan ALLAH atas kelalaian...huhu


smpai bila nk jd cmni agaknya...kena perbetulkan diri sendiri sblm betulkan org lain. tp dlm masa sama berkongsi informasi...

yg pasti kejayaan itu bknlah dgn byknya harta, wang, tp hati yg bersih yg sentiasa TAQWA kpd-NYA...sbb mati nanti hanya kafan shj menyelimuti diri.

No comments: