3 Apr 2010

Kenapa aku tak berapa suka Sejarah....

Sejarah....sume orang tahu yang sejarah tu satu subjek dalam pendidikan malaysia. sejarah juga dikaitkan dengan jati diri seseorang dan juga bangsa itu sendiri. tapi aku...aku memang tak penah minat subjek sejarah sejak di bangku sekolah lagi. result pun cukup2 makan. igt lagi time percuban pmr dulu. aku di suruh berdiri dalam kelas. sume orang ingat sebab aku dapat markah paling tinggi. tapi dalam hati aku dah tahu yang ku fail subjek tu. tekaan aku tepat. cikgu bertanya kenapa awak sorang je yang tak lulus subjek tu..kalau dalam kelas je takpe. tapi satu batch tingkatan 3 aku sorg jek...tp aku pasrah jee. sebab mmg aku tak minat sejarah...hu3

Mungkin sebab aku tak minat nk igt kisah2 lama. ntahla. aku pun tak tahu. tapi elok sebenarnya belajar daripada sejarah. sbb dengan sejarah silam la kita dapat perbetulkan diri..apa pun yang aku tahu aku nk maju ke depan tanpa menoleh kebelakang lagi....

Wan Abey-kisah dulu2....




No comments: